Mahmoud Sajjadi/ دی ۱۶, ۱۳۹۶/ فناوری, مرکز داده, هوش مصنوعی/ 0 comments

در تحقیقی جدید گزارش شده است که در حال حاضر بیش از ۴،۷۰۰ مرکز داده اشتراکی و عمده فروشی در جهان وجود دارد.

با قدرت پردازش بیشتر و خواسته های دسترسی سریع به برنامه های کاربردی مانند رابط های مشتری، سیستم عامل های فروش و به روز رسانی های سهام، مصرف برق و نیاز به فعال و روشن بودن بیشتر می شود. به طور خلاصه، مراکز داده به طور روز افزونی گرانتر می شوند.

با ورود هوش مصنوعی (AI) - فناوری که ماشین را قادر می سازد پردازش داده هایی را که در غیر این صورت نیاز به هوش انسانی داشته باشد را انجام دهد - دوباره موضوع کاهش هزینه اهمیت دارد.

بازدهی هوشمند

AI می تواند وسیله ای باشد برای جلوگیری از هزینه های آینده با کاهش کل مصرف انرژی در مرکز داده، بهبود زمان فعال بودن و به حداقل رساندن نیاز به دخالت انسان. این پتانسیل را بدون آسیب رساندن به عملکرد ارائه می دهد، زیرا فناوری مراکز داده را قادر می سازد تا کارایی بیشتری داشته باشند.

تکنولوژی امروز با تغییر مداوم مشخص می شود، بنابراین اجتناب ناپذیر است که مراکز داده باید با زیرساخت های فزاینده IT پیچیده و محدوده عملیاتی مورد نیاز برای عملیات یکنواخت و بدون قطعی، هم گام نگه داشته شوند. به جای اینکه این موضوع به عنوان یک چالش دیده شود، تغییر رویکرد باید به عنوان ایجاد فرصت های هیجان انگیز فراوانی برای استفاده از فن آوری های جدید مانند AI، برای افزایش کارایی و بهره وری مورد استفاده قرار گیرد.

به طور خلاصه، AI اجازه می دهد تا دستگاه ها خودشان یاد بگیرند، نتیجه گیری را از تفسیر داده ها انجام می دهند، و این نتیجه گیری را به صورت خودکار انجام می دهند، بدون دخالت انسان. این به این معنی است که کسب و کار ممکن است شروع به بهینه سازی مدیریت منابع بدون لزوم استفاده از نیروی انسانی بیشتری در آن شود.

AI را می توان در بسیاری از نقش ها در داخل شرکت استفاده کرد. نقش اصلی آن هنوز اتوماسیون است - تصمیم گیری و اجرای تصمیم است. از آنچه که می تواند "رفتار ربات جمعی" نامیده شود، این سیستم که سیستم های مختلف داخل سازمان را به هم متصل می کند و با استفاده از آنها برای انجام عملکردها در زمان واقعی می توان آن را در یک نقش پیش بینی کننده نیز مورد استفاده قرار داد.

این ویژگی می تواند برای شرکت هایی که برای برنامه ریزی درازمدت می کنند، مورد استفاده باشد. استفاده کند. داده ها برای پیش بینی عوامل محیطی که ممکن است در فرایند تولید وجود داشته باشند استفاده می شود.

به همین ترتیب، این فن آوری می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا پیش بینی کند که چگونه ممکن است بازارها به تصمیم گیری های تجاری واکنش نشان دهند با استفاده از جمع آوری اطلاعات از بسیاری از منابع. این همان چیزی است که صنعت به «نظریه بازی» می شناسد، و ابزار قابل ملاحظه و دقیق و ضروری است برای استفاده در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی از کمپین های سیاسی تا گسترش محصولات جدید است.

هوش مصنوعی و مرکز داده

نه تنها هوش مصنوعی بخش مهمی از فرآیند محل قرار گیری مرکز داده و پردازش داده های تولید شده را انجام می دهد، بلکه می توانند به طور مستقیم از آن بهره مند شوند. AI اکنون می تواند با استفاده از همان توانایی های جمعی رفتاری، با همکاری زیرساخت مرکز فناوری اطلاعات برای کنترل مصرف انرژی و سیستم سرمایش ، وضعیت سیستم و ظرفیت آن مورد استفاده قرار گیرد و با موفقیت کار کند.

"هوش مصنوعی می تواند مصرف انرژی و سیستم سرمایش ، وضعیت سیستم و ظرفیت را بررسی کند."

یکی از اولین نمونه هایی از این استفاده، استفاده گوگل از فناوری AI برای افزایش بهره وری از مراکز داده خود است. با پیاده سازی این فناوری در سال ۲۰۱۴، گوگل توانست از یادگیری ماشین برای کاهش میزان مصرف انرژی برای سیستم سرمایش تا ۴۰ درصد کاهش مصرف انرژی استفاده کند.

کاهش مصرف انرژی تجربه شده توسط گوگل این شرکت را قادر به استفاده از صدها میلیون پوند بر اساس تعداد زیادی از مراکز داده ای که در آن ها اجرا می شود، صرفه جویی خواهد کرد، اما این کاهش هزینه تاثیری بر تجارت با هر اندازه می تواند داشته باشد. از طریق تجزیه و تحلیل بحرانی و تصمیم گیری خودکار، امکان کارکرد هر مرکز داده به طور قابل توجهی بهبود می یابد و پس از آن می تواند کاهش هزینه را در صورت انتقال یک مرکز داده ای که میزبان بسیاری از سازمان ها باشد، به مشتری انتقال داده شود.

هوش مصنوعی به خوبی در کسب و کار ها از طریق مدیریت منابع بهینه شده خود مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا ایجاد می کند.

منبع

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*